vad har jag lärt mig?

Jag har lärt mig att även om det har varit en stekhet sommardag så ska man inte gå ute i korta shorts på kvällen när man går ut med hunden. Det kan bli obehagligt.

Jag har lärt mig att fallens dagar inte var mer annorlunda än vanligt i år heller. Man flänger runt. Spelar. Träffar folk.
Jag var trött. Efter tre kvällar gav jag upp och skippade den sista. Jag vet inte om det var svagt gjort av mig, eller starkt. Jag kör på- Nej, jag vet inte om det var svagt gjort av mig, eller starkt.


Ja trotsade min kärlek o lämnade allt.
Var kall som en isbit för ensam var stark
Solen går upp och vintern tar slut.
Det gick upp för mig nån gång innan jul
Att du har gått vidare o träffat nån annan
ändå måste jag höra det gång efter annan
Att du inte är kär men att du hoppas o bli.
Ett rationellt beslut nån gång innan jul
Jag förstod att nåt ändrats. Ingen mer dramatik.
Det var vuxet behärskat långsamt sansat o tråkigt o trist

-





Jag har börjat fundera på-Fel!, vi börjar om.-
Min hjärna har börjat tänka för mycket på framtiden. Inte nöjer den sig med att skolstarten snart är här. Den har gått alldeles för långt och högskolor börjar nu oroa mig. Det känns inte helt bra. Inte alls bra, faktiskt.

Jag har lärt mig att hundtricket kan fungera på ett omvänt sätt. Inte behöver den som äger hunden vara den som kör hundtricket, det kan istället vara den som får en ursäkt att ha värsta konversationen med hundägaren för att fråga om hunden. Jag har råkat ut för det tre gånger undertiden jag varit hundvakt nu. Och jag har inte gillat det. Hundtricket. 


Det är mycket som är som det är.

afewdays


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0